Potvory zákeřný

Orchidej kam se podíváš. V oknech, na stolech sekretářek, u zubaře, u veterináře.  I já podlehla. Nyní mám  tři.

K tomu mám ještě  úchylku, že svým kytkám dávám jména, často velmi netradiční.  Už jsem měla  Vladimíra  (kaktus - podle dárce) a na chalupě máme opuncii Manuelu.

První orchidej byla darovaná a dostala jméno Mihriban.  Kvetla nepřetržitě skoro čtvrt roku, ale poté zarputile stagnovala několik měsíců. Pak  ji asi trefil šlak. Totálně zplihla a chcípla. Konzultovala jsem její exitus s kolegyní  (tři orchideje na okně).  Řekla mi, že jsem měla odkvetlý stvol ustřihnout za třetím kolínkem.  Fajn.

Koupila jsem si jinou.  Pojmenovala jsem ji Bergüzar.  Právě jsem procházela  tureckým obdobím (nejen kvůli Šehrezádě).  Bergüzar kvetla jak o závod. Když dokvetla, odstřihla jsem za třetím kolínkem.

S Mihriban se sice tato žíhaná kráska nikdy nesetkala, ale totálně ji okopírovala.  Když už trucovala skoro rok, vyhazovala jen listy a její vzdušné kořeny se začaly podobat krakatici, přišel na návštěvu kamarád (deset bezproblémových  orchidejí). Konstatoval, že odstřižení za třetím kolínkem byla chyba. Podrobil mne výslechu, kdy a jak rosím a jak dlouho nechávám nasávat vodu. Zjistila jsem, že všechno dělám špatně a že mohu být ráda, že Bergüzar vůbec vegetuje.  Polepšila jsem se.

Po nějaké době jsem šla kolem květinářství a okouzlila mne orchidej s překrásnými květy na dvou stvolech a mnoha poupaty.  Pokřtila jsem ji Miriam (právě jsem četla knihu ze židovské historie).  Bergüzar se stěhovala na hanbu.  Ztratila jsem o ni zájem a pečovala jen tak, aby se neřeklo.  Obletovala jsem Miriam.

Bergüzar najednou úplně zešílela. Vyrazila celkem 5 stvolů s nebývalým množstvím poupat. Probudil se ve mně Mičurin. Rosila jsem o sto péro a dávala si budíka, abych nezapomněla vylévat vodu z květináčů.

 Miriam odpadla všechna poupata.  

Měli jsme doma mejdan. Byla jsem pokárána, že málo rosím.

Všem jsem řekla, že jestli si ještě budu někdy chtít koupit orchidej, nechť mi raději urazí ruce. Bergüzar moje rozhodnutí podtrhla tím, že poupata na jejích lodyhách začala postupně usychat a odpadávat.

Bojím se to napsat. Při nákupu v jednom nejmenovaném obchodním řetězci mi padla do oka zlevněná Klotylda (žádné období, prostě tak vypadala).

Třetí den její květy zvadly. Zdá se, že dodělává.

Bergüzar  se začala nalévat zbylá poupata. Byla přestěhována na čestné místo a na hanbu šla Klotylda.

Cestou z výstavy orchidejí v Drážďanech mne navštívila sestřenice (orchideje v celém bytě, a to  i velmi vzácné druhy).  Vyslechla mne. Dozvěděla jsem se, že nerosit vůbec a zalévat až v  době, kdy kořeny v květináči zešediví. Nejlépe dešťovkou.

Miriam stagnuje.

Včera Bergüzar rozkvetla banánově žlutým květem, ač byla původně žíhaná do zelena a oranžova.

Pomoc !

 

 

Autor: Šárka Bayerová | pondělí 25.3.2013 10:50 | karma článku: 24,74 | přečteno: 1147x
  • Další články autora

Šárka Bayerová

O šikovné milence Toničce

8.3.2020 v 11:35 | Karma: 22,71

Šárka Bayerová

První oficiální milenka

6.3.2020 v 21:09 | Karma: 22,56

Šárka Bayerová

Svatá princezna (dokončení)

24.1.2020 v 12:26 | Karma: 28,13

Šárka Bayerová

Svatá princezna (2. část)

23.1.2020 v 9:45 | Karma: 21,72

Šárka Bayerová

Svatá princezna (1. část)

22.1.2020 v 9:52 | Karma: 28,66

Šárka Bayerová

Tak si tak říkám...

13.1.2020 v 9:04 | Karma: 17,97

Šárka Bayerová

Jak jsem nevyhořela

27.4.2019 v 11:09 | Karma: 22,13

Šárka Bayerová

Fronta na Alžbětu

18.11.2018 v 11:03 | Karma: 16,66

Šárka Bayerová

Kritika České televize?

11.11.2018 v 11:10 | Karma: 30,22

Šárka Bayerová

Ostrava!!!

31.10.2018 v 10:53 | Karma: 26,56

Šárka Bayerová

Stoletá vzpomínka

25.10.2018 v 12:54 | Karma: 29,54
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )