Šárka Bayerová

Loket, má láska.... v detailech

14. 03. 2016 14:00:00
Půvabné středověké město, které okouzlí každého. S osm set let starým hradem uprostřed a přítulnou řekou Ohří.

Zásadní body - co dělá Loket Loktem - jsme už probrali tak říkajíc v globále. Jenže krásu dělají také drobnosti, které často ve spěchu přehlížíme. V Lokti by to byla škoda.

Nyní přeskočíme z říše zvířat na skály, hradby a taky do města. Všude mraky koukavých lákadel...

Následuje něco z hradu, jeho okolí, nádvoří, středověkého vybavení a sbírek. A taky mýtů!

A teď něco z hradních sbírek napříč staletími. Nejdříve porcelánových:

Na hradě nemají jen meteriot, ale také malované stropy a nábytek z dob dávno minulých. A objevila jsem i moc zajímavé tváře. Svaté i světské.

A nesmím zapomenout na podzemí, kde je expozice útrpného práva. Pěkně naturalistická, co se výjevů a kvilení týče. Celá jsem se chvěla (hahaha), pročež jsem nefotila. Tak aspoň jemnější ukázka z internetu:

Ještě, že nejsem dítě. Můj vlasový look všeobecně zvaný "vybouchla nám kamna" by asi Štrakakala přivedl do blázince. Nebo by mě umlátil...

Ale hlavním pánem na Lokti je úplně někdo jiný. Jistý Gottstein. Vládce skal a lesů v Lokti a okolí. Když se vám zjeví, nesmíte mu sáhnout na kyj. To by bylo zle a měli byste smůlu do konce života. Když ho ale pohladite po jeho dlouhých vousech a šoupnete mu do pokladničky nějaký ten zlaťák, splní vám přání. Třeba, že se do Lokte zas jednou ve zdraví vrátíte...

Autor: Šárka Bayerová | karma: 24.71 | přečteno: 820 ×
Poslední články autora