Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Eurosong je za námi!

Konečně konec! Máme to za sebou a já vydržela!  Teď musíte vydržet i Vy - navalím vám do hlavy třetí díl svých dojmů.

Začnu zostra a vezmu to tzv. žavéskou, jelikož s většinou participantů jsem vás už seznámila. Ale pár nových dojmů si neodpustím. Směle tedy do toho...

Začalo se na veselú belgickú popnotečku. Hned poté přišla na řadu naše Gabriela Gunčíková. Ač jí prý těsně před vstupem na pódium někdo ušlápl kus šatů, zvládla své vystoupení s grácií a skvěle zazpivala. Holandskému greenhornovi, co zpíval po ní, zas nevyšlo jeho symbolické ticho uprostřed písně, neb mu do něj  diváci opět řvali. Jako čtvrtá zazpivala a omámila (muže) krásná Ázerbajdžánka se zlatým mikrofonem a figurou k nakousnutí. Po ní dorazil pěkný Maďar s pískači a velkým bubnem. Tentokrát jsem si víc všímala onoho pseudokumána u bubnu, neboť dokonce tančil něco jako polovecké tance. A v pauzách mezi bubnováním se v podřepu točil jako čamrda. 

Pak dorazila favoritka, kterou jsme ještě neprobrali. Z Itálie, která má tradičně účast ve finále jistou. Všude najednou rozkvetly kytičky, padala jablíčka, lítala srdíčka a další nesmysly. Když děvče dramaticky dogestikulavovalo a dodeklamovalo, vyrašilo jí v ruce jabko. To bylo překvapení! Po zmíněném mičurinském zázraku doskotačil další. Čupřina z Izraele. Zdálo se mi, že kudrnu si mírně vyžehlil. Hned jsme dostali důležitou informaci, že jeho koníčkem je líčení a sushi. Namalovanej byl, ale japonskou ňaminu s sebou neměl. Možná proto se na konci zase dojal. Vzápětí po něm zaduly bulharské fujarky a objevila se budoucí žárovka. Ke konci její produkce jsem konečně přišla na to, proč se asi rozsvítila. Zhasli.

Po ní zase novinka - Švédsko. Mladý usměvavý chlapec. Justin Timberlake z něj prý byl na generálce tak paf, ze mu přišel osobně pogratulovat k výkonu. Já zas tak okouzlena nebyla. O to víc jsem poté zirala na německou reprezentantku. Dívčina údajně miluje vše asijské a studuje korejštinu. Možná proto vypadala jak japonská karkulka v modrém. Ovšem na hlavě, namísto čepečku, měla z kvítí a klacků cosi jako parůžky. Její song byl taky podobně divně vykvetlej. 

A hned po ní nastoupil docela pěknej Francouz. Taky nováček, kterého jsme ještě neprobrali. Byl to sympaťák a docela dobře zpíval. Platný mu to ale moc nebylo, jelikož jeho píseň nápadně připomínala loňský švédský vítězný "hit". Následně již podruhé zapěl polský pan Wolodyjovski. Stále kadeřav, stále s knírkem a stále nic moc.

Korejka z Austrálie byla naopak stále dobrá. Eurovizně relativně, samozřejmě. Opět jsme byli ovlivňováni výkřiky, že jde o horkou favoritku na vítězství. Obecenstvo chvíli šílelo. Kyperští rockeři je ale přeřvali. Zase hráli v kleci a zpěvák mi tentokrát připomínal J.X. Doležala. Pak nám promítli medailonek srbské dominy. V civilu je docela hezká holka. Začalo drama, o kterém jsem už referovala. Tentokrát jsem ale zaznamenala, že když odmrštila onoho sexuálního loudila, začal ten chudák - asi  z čirého zoufalství - metat kozelce. 

Blonďatý litevský Čupřina 2 (ten s očima Paula Newmana) ve svém pěveckém projevu velmi originálně používal ruce. Zdálo se, že zkoumá, zda nezačalo pršet. Následné chorvatské stříbrné rukávnici se taky moc nedařilo. V semifinále zpívala líp. A už tu bylo Rusko. Kandidát nad kandidáty. Odvolávám krokodýly, připomněl mi spíš Petra Kotvalda. Když "favorit" ukončil produkci, obecenstvo jásalo dost dlouho. Já tedy nevím nad čím. Pak přitančil španělský optimismus, co historicky poprvé zpíval anglicky. Zpěvačka tak vytrvale cifrovala, až sebou flákla o zem. Hned zhasli. Byli jsme zděšeni. Když se rozjasnilo, ukázalo se, že umělkyně laškovala. Své jajajajaj dozpívala až do konce. Po takovém šoku jsem musela ještě (a podruhé!) přetrpět lotyšský srdcebeat.

Následovala Ukrajina a tragédie Krymských Tatarů z roku 1944 ve stejnojmenné písni. Docela mrazivý zážitek z naléhaveho a fakt dobrého zpěvu Já mám prostě odjakživa ráda hudbu s etnickými motivy...

O to víc jsem (už podruhé) trpěla u Malťanky v naději. Píseň děs a záhadná bytost bez jednoho klepeta taktéž. A mělo být ještě hůř. Po ucházejícím tvrdém beatu z Gruzie totiž přišla francouzsky otravovat rakouská kdákaléna. V závěru ale nezklamala - zase si štěstím málem cvrkla. Vzápětí jsem dostala šanci zavřít oči a myslet na Anglii. Nešlo to. Dva chlapci jak ze žurnálu mě taky nerozvášnili.

A poslední číslo? Samozřejmě zas něco jen pro chlapy - sexy krasavice z Arménie. Bylo vidět, že bojuje. Její lascivní pohyby byly daleko naléhavější a zpěv procítěnější. Z Meluzíny přešla k Viktorce u splavu. Ale intonovala!

A bylo to. Konec, spuštění hlasování,  rekapitulace, Justin Timberlake a zase rekapitulace. A konec hlasování diváků. Následné vyhlašování bodů a sčítání hlasů bylo tak komplikované, že se do toho nebudu zamotávat. Nejdrív hlasovaly národní poroty. Dlouho vedla Austrálie s velkým náskokem před Ruskem a Ukrajinou. Gabriela Gunčíková putovala mezi 15. a 21. místem. Pak ale přišly na řadu hlasy diváků a ten prý GG nedostala ani jeden. Divný. A protože pan Wolodyjowski naopak dostal nepochopitelná kvanta hlasů od diváků, tak poskočil z posledního místa do top ten. Gabriela se naopak propadla na předposlední místo. Za ní zůstala jen asijsky maskovaná německá karkulka. Prostě - nespravedlnost....

Stejně už všichni víte, že vyhrála Jamala z Ukrajiny, tak to nebudu dramatizovat. I když k malému nahlas nevyřčenému dramatu došlo - mezi Ruskem a Ukrajinou. "Horký favorit" nakonec skončil na třetím místě. Austrálie na druhém.

A tak se loučím. Díky vám všem za pozornost i přízeň. Diskutérům pak za laskavá slova. A nám všem dohromady děkuju za božskou trpělivost. Vydrželi jsme. Tak zase za rok?

 

Autor: Šárka Bayerová | pondělí 16.5.2016 9:00 | karma článku: 27,07 | přečteno: 1474x
  • Další články autora

Šárka Bayerová

O šikovné milence Toničce

Tak jsem trošku francouzského krále v minulém článku přechválila. Šlo o jeho druhou milenku Antoinette, tedy Toničku. Na rozdíl od své předchůdkyně od Karla VII. zřejmě žádný oficiální glejt nedostala.

8.3.2020 v 11:35 | Karma: 22,71 | Přečteno: 1350x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

První oficiální milenka

Královská, co na svou lásku dostala glejt. Kde jinde, než ve Francii. A tak se v první polovině patnáctého stoleti otevřela cesta mnoha dalším...

6.3.2020 v 21:09 | Karma: 22,56 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Nudíte se? Kupte si novou postel! Nebo klidně dvě!

Kam se hrabe medvídek mýval... Když máte dostatečnou trpělivost a dočkáte se dodávky, pak vás čeká ta pravá zábava!

10.2.2020 v 12:36 | Karma: 26,76 | Přečteno: 1173x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Svatá princezna (dokončení)

Ella, vnučka královny Viktorie. Ruská velkokněžna Jelizaveta Fjodorovna. Když ovdověla, všechno se změnilo...

24.1.2020 v 12:26 | Karma: 28,13 | Přečteno: 1377x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Svatá princezna (2. část)

Ještě doma v Hesensku jí říkali Ella. Provdala se do ruské carské rodiny a stala se velkokněžnou Jelizavetou Fjodorovnou.

23.1.2020 v 9:45 | Karma: 21,72 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Svatá princezna (1. část)

Se strašným osudem. Vnučka královny Viktorie, provdaná za ruského velkoknížete. Žila v bouřlivé době, která ji smetla...

22.1.2020 v 9:52 | Karma: 28,66 | Přečteno: 1545x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Někteří psi na tom nejsou zase tak zle...

...jak naznačuje nedávný rozdurděný článek jednoho ko!egy blogera. Reaguje na reklamu na psí žrádlo a na údajný fakt, že psi sami doma hodiny "trpí"...

14.1.2020 v 17:04 | Karma: 25,46 | Přečteno: 956x | Diskuse| Brno

Šárka Bayerová

Tak si tak říkám...

... že možná zrovna snídáte. A že by vás třeba zajímalo, co se občas objeví na stole u někoho jiného...

13.1.2020 v 9:04 | Karma: 17,97 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Kterak u nás schováváme Ježíška

Už je to drahně let, co jsem žila v Mexiku. Od té doby říkám, že polovinou srdce jsem Mexičanka. A tak jsem si sem přivezla nejen nádherné vzpomínky, ale i tradice...

6.1.2020 v 16:59 | Karma: 19,16 | Přečteno: 497x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Jak jsem se vyabstinovala aneb S novým rokem nejdál dojdeš...

... aneb jsem tu zas. Tak se ukaž, recidivo! Třeba a konečně budeš jednou pozitivní. Asi se mi stýskalo...

5.1.2020 v 8:54 | Karma: 19,44 | Přečteno: 576x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Shalom Eurovision Song Contest 2019 - konečně finále!

Tak to máme letos za sebou. Dokonce přišla i Madonna. Zřejmě už víte, že příští rok pojedeme do Amsterdamu. Média se dokonale postarala.

20.5.2019 v 15:00 | Karma: 17,16 | Přečteno: 622x | Diskuse| Kultura

Šárka Bayerová

Shalom Eurovision Song Contest 2019 - Tel Aviv - (2. semifinále)

Začínám si myslet, že u zpěvaček je vstupenkou na eurosongové klání rádoby roztomilé kňourání nebo naopak řev divé ženy. U umělců opačného pohlaví jednoznačně vítězí schopnost nasadit hlas ublíženého kastráta.

17.5.2019 v 14:24 | Karma: 18,49 | Přečteno: 623x | Diskuse| Kultura

Šárka Bayerová

Shalom, Eurovision Song Contest 2019! (1. semifinále!)

Shalom, Tel Aviv! Rok se s rokem sešel a po loňském vítězství zpěvačky Netty jsme s Eurosongem od včerejška v Izraeli.

15.5.2019 v 21:06 | Karma: 21,27 | Přečteno: 732x | Diskuse| Kultura

Šárka Bayerová

Padesát let? To nám to ale uteklo...

Když mi přišla pozvánka, oči četly, ale mozek se vzpouzel. Padesát let od skončení devítiletky? Já se picnu...

29.4.2019 v 8:34 | Karma: 23,87 | Přečteno: 785x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Jak jsem nevyhořela

Trochu vošajslich titulek v době, kdy u nás kdeco hoří a za humny taky. Dokonce i Notre-Dame. Ale jinak to nejde. Já se totiž stěhovala...

27.4.2019 v 11:09 | Karma: 22,13 | Přečteno: 739x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Fronta na Alžbětu

...se stála v Literární kavárně Academia na Václavském náměstí v Praze. Když tu slovenská Brňačka -a místní blogerka - Alžběta Vlčková podepisovala svou knihu "Sfumato"...

18.11.2018 v 11:03 | Karma: 16,66 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Mám dvě otázky, pane premiére

A fakt sorry jako, zas se budou týkat vašich dětí, resp. jen jednoho z nich. Prostě mě to zajímá....

14.11.2018 v 9:31 | Karma: 28,26 | Přečteno: 1514x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Kritika České televize?

Je to svízelné něco vytvořit a všem se zalíbit. Nebo aspoň někomu. Když je kritik všudypřítomný.....

11.11.2018 v 11:10 | Karma: 30,22 | Přečteno: 3797x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Ostrava!!!

Sto roků v šachtě jsem nežila, a tak jsem taky nemlčela. Nakonec s mlčením mám odjakživa problémy. Natož pak na scuku blogerů v kraji razovitem...

31.10.2018 v 10:53 | Karma: 26,56 | Přečteno: 945x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Stoletá vzpomínka

Aniž by tušila budoucí významné datum, začala si moje prateta Anička 22. března roku 1918 psát deník.

25.10.2018 v 12:54 | Karma: 29,54 | Přečteno: 815x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )