Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuji za milou vzpomínku na výjimečnou ženu. Moje babička pocházela z Bernartic a znala hlavně jejího tatínka - jak říkávala, učitele a trochu bláznivého chovatele králíků. Knihu jsem poprvé četla asi před 30 lety a hned se zařadila k mým oblíbeným....např. pasáž, kdy doktorka v Bagdádu ošetřuje Hanzelku se Zigmundem....Knihu doporučuji, dobře se čte a jsou tam popsané zajímavé reálie ze 30.let.

0 0
možnosti

děkuji na tip ke čtení

0 0
možnosti

nerozumím datům - píšete, že Drahuška se narodila 1931, s personálem kliniky mluvila arabsky - a do Čech odjeli 1932. To dítě v roce mluvilo s personálem?

0 0
možnosti

Díky za kvalitní článek.

"A žádná červená knihovna to tedy rozhodně nebyla…" V jistém slova smyslu bohužel ano...

0 0
možnosti
Foto

Teď nějak nerozumím v jakém smyslu...

0 0
možnosti

Děkuji za připomenutí. Život této ženy je úžasný. Starala se i o cizí mladé lidi, věnovala jim svou lásku i když se jí dobře neodvděčili. Ve svém domě zřídila ambulanci, potom mateřskou školku. Byla velmi skromná. Pro svoji obživu chovala kozu,  a těžce nesla, když jí odešla. Měla možnost se léčit v zahraničí, i odejít, zůstala a umřela v bídě a neznámá. Je dobře, že její jméno není zapomenuto. Bohužel se nedostanu na její hrob, ráda bych jí tam položila kytici a poděkovala za její přístup k lidem.

2 0
možnosti
Foto

Moc děkuju za doplnění i Váš komentář.

0 0
možnosti

Šárko, tedy teď jste mi udělala vážně radost :-) Ještě se mi nepodařilo potkat člověka, kdo by tuto knihu četl nebo vůbec znal paní doktorku. Což mě jako rozeného Bernarťáka velmi mrzí! Děkuji za její připomenutí, tato úžasná žena si zaslouží aby její příběh znalo mnohem více lidí! R^

0 0
možnosti
Foto

Já děkuji vám! O to víc, že jste z Bernartic! I rým jsem z té radosti nechtěně vytvořila! :-)

0 0
možnosti

Zrovna v neděli jsem si na doktorku Kálalovou - Di Lottiovou vzpomněla. V parku na Pankráci je výstava, kde se připomíná Pražské povstání, a s ním i mimo jiné osud lidí z Úsobské ulice, dnes ulice Obětí 6. května. (Obyvatelé domu měli smůlu, že bydleli vedle kasáren SS. Vojáci je nahnali do krytu a tam postříleli. Obětí byla i malá dívenka a těhotná žena).

Manžel se divil, že vraždili civily před koncem války, když už bylo jasné, že Německo prohrálo. Vytanul mi v pamětiokamžitě osud Di Lottiových ...

2 0
možnosti
Foto

Čteme stejné knihy :-)

0 0
možnosti

děkuji za popis knihy i života této velké ženy.R^

1 0
možnosti
Foto

Šárko, jsem moc ráda, žes na tuhle obdivuhodnou ženu i knihu vzpomněla. Moc hezky napsané!R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

Jeho moje V záležitost. Moc dík, Ivano.

0 0
možnosti
Foto

Tu knihu jsme četl a je nádherná.Rv

1 0
možnosti
Foto

Vaše KO je pro mne či pro knihu? :-)

0 0
možnosti

Díky za tuto připomínku V

0 0
možnosti
Foto

A já vám za přečtení

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )