Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Hezké jméno se smutným osudem. R^ jako vždycky,:-)

0 0
možnosti

Děkuji moc za článek. Tato tajemná česká královna mě začala zajímat už asi v 7. třídě, kdy jsme probírali středověk.

Jednak to krásné jméno Viola Těšínská - zní trochu smutně a taky trochu něžně a trochu jako volání hrdličky :-)

Našla jsem si o ní, že byla velice krásná, ale nikde v knihách jsem nenašla její portrét.

A Eliška Přemyslovna byla podle všeho ambiciózní hysterka. Asi dost nepříjemná osoba ;-)I když samozřejmě doba byla taková, že vyžadovala radikální činy...

0 0
možnosti
Foto

To jste trefila, že jméno Viola Těšínská má přídech melancholie R^

0 0
možnosti

Ten mladinký chlapec se prý náhle a nečakaně změnil, zvážněl a začal se chovat zodpovědně. Přestal s pitkami (aby 17 letý kluk přestal s pitkami, když nad sebou nemá žádnou autoritu, která by ho k tomu mohla donutit, svědčí o rozumu a rodící se moudrosti), oženil se (aniž by mu tím vznikl závazek někomu pomáhat nebo někomu ustupovat) a přestal být tím vydíratelný skrze štětky a začal se chovat velmi státnicky a dbát na potřeby království.

Žel, byl zavražděn a potomka zplodit nestihl. Velká škoda. Převeliká.

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, údajně se mu před smrtí rozbřesklo. Ale už pozdě... Proto se uvažuje, že ho možná dala zavraždit česká šlechta - viz hrnečky...

0 0
možnosti

Zase jste mě dojala... ty nešťastné lásky. Ovšem jsem se i pobavila a představila si, jak v opilosti (Václav III.) rozdával města a vesnice. I když vím, že to k smíchu moc není. Tak díky, Šárko!:-)R^

1 0
možnosti
Foto

Já taky diky! Tedy Vaclav, jak byl mladej, chlastal první ligu, zdá se...8-o8-o

0 0
možnosti
Foto

Královské tragedie jako by to napsal Shakespeare. Ale tohle je ze života. A jsou v tom částečně Rožmberkové, což je můj oblíbený historický rod.

Moc děkuji za počtení a těším se na příští. OtaR^;-)

0 0
možnosti
Foto

Moc díky, Oto! V Gaudiu pozdravujte Zuzanu! ;-D

0 0
možnosti

Tak tomu říkám smůla smůlatá. Děkuji, ŠárkoR^

0 0
možnosti
Foto

Já taky dík, Dášo! Holka si moc neužila...

0 0
možnosti
Foto

Njn...někdo má ten život skutečně jakoby nalajnován od prohry k prohře :)

0 0
možnosti
Foto

Bohužel... a dík za návštěvu!

1 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )