Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LM

Dobrý večer Šárko,

děkuji za článek. Zrovna nedávno jsem se BN hodně zabývala s dětmi.

Docela jsem si k tomu něco načetla... teorie, že Barbora Panklová byla dcera princezen Kuronských se dosti často vyskytuje.

Bohužel s ní, po zralé úvaze, nesouhlasím.

Vedou mne k tomu následující důvody:

- občas se kupodivu i z kachního vejce na obyčejném dvorku vylíhne labuť :-) a to Božena Němcová rozhodně byla. Žena krásná, inteligentní, okouzlující. 

- paní kněžna nemohla mít sama děti, ale měla u sebe různé schovanky. Ráda se obklopovala krásnými, mladými lidmi. A takovým člověkem Barunka rozhodně byla. Takže paní kněžna občas něco Barunce poskytla - učitele, přístup do zámecké knihovny, vzdělání v Chvalkovicích. Tam se údajně BN připravovala na dráhu guvernantky či společnice (jako Jana Eyrová - škoda, že jí nebyla a nepotkala svého pana Rochestra), čili ne pro sňatek, ale pro zaměstnání.

-paní kněžna dala ke svatbě BN zlaté náušnice, které jsou vidět na Hellichově portrétu. Jinak svou chráněnku nezabezpečila.

- pro šlechtický původ může svědčit nedokončený román Urozený a neurozený, který se zabývá právě tématem odloženého dítěte. Ovšem důkaz to není.

0 0
možnosti
LM

Ovšem celkový osud BN je natolik tragický, že vydá na samotný román.

Třeba jenom vztah s Josefem Němcem - Světlá se vyjadřuje, že on byl prchlivý a ona ne moc dobrá hospodyně. Ovšem dost dlouho jí lecjaké avantýry toleroval. 

V podstatě se začali štěkat, hádat a k domácímu násilí začalo docházet v čase největší existenční nouze. 

Také osudy dětí BN jsou barvité i smutné. Nejvíce toho vím o Theodeoře, ta učila na hospodyňské škole v Jičíně. Byla dost přísná a mrzutá. Aspoň to mé babičce tvrdily tetičky, které její výuku absolvovaly. Babička také říkala (byla absolventkou této školy), že při ručních pracích byl stále přítomný duch přísné slečny Němcové.

0 0
možnosti
Foto

Šárko, ty tvoje články se čtou jako detektivka! Jen škoda, že nemám tolik čas, abych stíhala všechny. Ale až budu v listopadu v lázních, tak se na ně vrhnu. Přijedu z lázní napravená tělesně a vzdělaná duševně.

0 0
možnosti
Foto

Díky moc, Zuzano! Zdravím převelice! V

0 0
možnosti
Foto

no jo no, kdo ví co jsme my:-)

0 0
možnosti
Foto

Taky si říkám, zda nejsem zapuzená dcera hraběcí...

1 0
možnosti
Foto

Něco podobného jsem o původu Boženy Němcové též četl.

Ale Vy to máme dobře nastudováno a čtivě napsáno.

Karma R^

1 0
možnosti
Foto

Děkuju moc. Potěšil jste mne..:-)

0 0
možnosti
MV

sodoma gomora! ale je to burt. kdyby nic jinyho, Babicku napsala excelentne. pamatuju si, jak jsem ji jako malej kluk odpoledne po skole docet a brecel jsem. v tu chvili prisla z prace mama. zeptala se me, proc brecim. a ja na to: babička umrela. mamu malem trefil šlak - zili jsme v jednom byte s jeji mamou - moji babickou... tenhle pribeh je pro me Nemcova a je mi fuk, esli Nemka, nebo nemanzelska.... diky za vase skoleni, Sarko, tesim na dalsi

3 0
možnosti
Foto

Díky moc, Marku. Já Babičku taky milovala. Četla jsem ji několikrát. Moje hrdinka byla taky Divá Bára. Jako malá holka jsem chodila venku furt bosá, abych měla tvrdá chodidla jako ona. :-)  Němcová byla úžasná v tom, co všechno dokázala. Narodila se do špatného století. O to byl její život horší. A je jedno, či byla dcera. A pokud je něco na popsané teorii, o to je její dílo obdivuhodnejší!

0 0
možnosti
JS

J18a12n 11S83e11m70i73k

6. 10. 2015 2:38

zajimave teorie, jen ten nacisticky pristup k narodni prislusnosti je trochu mimo.

pani spisovatelka se zjevne za cesku pokladala, tak ji na zaklade rozboru dna vysvetlovat neco jineho je ptakovina;-D

1 1
možnosti
Foto

Nacistický přístup? Tak to jste dost přehnal!Rv

0 1
možnosti
Foto

Díky! Moje láska taky... :-)

1 0
možnosti
JH

Ještě se vrátím k tématu. Pane Volko, co byste slízával, tady se slušně diskutuje. K té BN...víte, my to máme hodně rozmazané, to obrození. K největším vlastenkám u nás patřila Němky původem (Němcová, Světlá,Podlipná....) a pokud jde o tu Němcovou... i Babičku asi trochu opráskla, ale taková byla doba. Přečtěte si její osobní zápisky, to byla krásná a moudrá ženská. Ono se to všechno dost vyvíjelo a o její památku se velmi staral její muž, Němec (ale Čech rodem)... Byla doba, kdy Němcová byla pomlouvaná, potom stavěná na pomník.R^

6 0
možnosti
Foto

Asi to slíznu, ale označit B.N za největší českou spisovatelku se mi příčí. K její tvorbě jsem měl vždy nehynoucí antipatii jako k nesmyslně naivní tvorbě, která je díky vlasteneckému zaměření přeceňována.

Otázkou je, kdyby nebyla "oblíbenkyní" půlky spisovatelské obce, jestli bychom se o ní dnes učili. Odpověď ale nemám. Je to kdyby....

Mě to přišlo hrozné. Ale máte-li jiný názor, respektuji.

3 1
možnosti
JH

Tohle téma mám hodně nastudované. Ten spor Sobková- Ivanov snad pořád nemá řešení. Víte o tom, že vnuk B.Němcové vydal soukromým tiskem brožurku, v níž dokazuje, je babička byla nemanželskou dcerou malíře Goyi.?A jeho argumentace není nelogická. Ta rodina Kuronských, to je zajímavá kapitola. Třeba kněžna Zaháňská prý byla nejen krásná, ale i chytrá.R^

3 0
možnosti
Foto

Díky moc za podporu, pane Hejno. Skutečně, kněžna Zaháňská byla velice inteligentní a hodně tahala za nitky v politice. O teorii Goya jsem nikdy neslyšela a mírně mě pobavila. Když se ale nad ní zamyslím...  ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )