Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Šárko, Tvoje znalosti jsou ohromující!R^R^R^

0 0
možnosti

Bekyní byla i Anežka, dcera Tomáše Štítného ze Štítného, který si koupil dům hned vedle Betlémské kaple. Společenství bekyň určitě nežila rozmařile nebo v nějakém výrazném bludu. Sama Anežka zůstala neprovdána. Po vypuknutí husitské revoluce většina bekyň zůstala v Praze u svého obvyklého způsobu života. Ale koho by zajímaly, když dějiny toho období jsou plné násilí a různých pikantérií, že.

0 0
možnosti
Foto

Díky za zajímavou glosu!

0 0
možnosti

Konkurenční sociální (a družstevně podnikatelský) systém v zemích jejichž vedení nebylo příliš napojeno na Řím. Zajímalo by mně procentuální složení původu mnišek. Myslím, že to nemohly být běžné nevolnice, protože jejich práce byla potřeba v zemědělství. Kdo byl ve středověku svobodný? Šlechta, měšťanstvo. Samozřejmě největší investici - obydlí měli darem od šlechty. Skončily podobně jako česká "nezávislá" šlechta na habsburský způsob vlády, který si tito osvojili při úspěšném pronikání do zámoří.

0 0
možnosti
Foto

Díky za rozšíření obzorů, opravdu jsem do dneška znal jen bekyni mnišku. Asi se budu muset nad sebou zamysliti...R^

1 0
možnosti
Foto

To není v Tvem případě vůbec třeba, Tomáši! :-)

0 0
možnosti
Foto

S omluvou opravuji v článku jeden pomýlený fakt - Kateřina z Montfortu nebyla snacha Anny z Münsterbergu! Děkuji za pochopení :-)

0 0
možnosti

Kateřina z Montfortu (*1556, +1631) nebyla snachou Anny Munsterberské (*1471), ale manželkou jejího pravnuka.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, přehlédla jsem se v Adamech. Raději opravím, abych nemystifikovala. Díky za upozornění.

0 0
možnosti
Foto

Paní Šárko, já to vskutku nepitvám, já jsem zase okouzlena a velmi ráda poučenaR^... co si z toho beru - že nedejbůh někdo schopnější , kdo odsune dogmata a je čilejší:-) a za druhé .... co těm chlapům vzali mamuty, všechno si musí dokazovat fanfarónstvím- začasto se zbraní.

Krásné čtení, pro mne vysvětlení některých úžasných žánrových holandských maleb. Moc Vás zdravím.

0 0
možnosti
Foto

Diky Radko za pochopení. Nikdy jsem se netajila tím, že nejsem historička. Jen ve svých článcích ráda připomínám polozapomenuté osobnosti a historická témata. Sama se tak dozvídám nové. A jsem moc ráda, když do mého blogu někdo zavítá a začte se. Mýliti se je lidské, pročež se to občas stane i mně. Umím si ale posypat hlavu popelem :-) . I když se na sebe vždycky naštvu. :-) Něco ale vím, a proto se hádat nehodlám. Ani v historii není všechno černobílé, že... A Radko - vaši mamuti mě hodně pobavili! ;-D

0 0
možnosti
Foto

Církev majetek bekyň nezajímal, ( to psaly Halo noviny ) čím se dostávaly bekyně do rozporu s církví byla hereze a to je, že bekyně hlásaly, že prostopášnost nemůže poskvrnit lidského ducha, popíraly božství Kristovo a panenství Matky Boží. To byl důvod, proč je církevní sněm ve Vienne roku 1311 zakázal. Bekyně se uchýlily k nám, kde žily schované v jeskyních a proto se jim u nás říkalo jamníci. Nezanikly úplně, ale kooptovaly do řádu františkánů a dominikánů.

0 0
možnosti

J72i16ř45í 79B35o43č43e13k

28. 1. 2016 10:23

Propadnutí majetku kacířů církvi je do jisté míry mýtus. Jejich majetek získali dědicové, pokud nějaké měli. Museli z něj ovšem platit náklady na věznení, mučení a popravu, což byla poměrně vysoká částka

0 2
možnosti

Jeden dům bekyní jsem navštívil v Brugách a funguje dodnes, i když spíš pro turisty. A matně si vzpomínám, že jsem četl jednu pověst o zakleté pražské bekyni

0 0
možnosti

Také jsem tu pověst četla. Strašila a nedovolila novým majitelům se usadit v domě, protože dům patřil bekyním.

Teď už asi chudák nestraší, protože dům, který bekyním patřil, byl stržen na konci 19. století v rámci asanace Starého města. Byl na severní straně Staroměstského náměstí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )