Diskuse

Žába a kat

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LM

Jé U Zelené žáby. Ta ve znaku vypadá opravdu obludně a poťouchle.

Znám ještě jednu pověst, jak ten dům ke svému jménu přišel.

Prý tam bydlel krejčí, který obdivoval akrobaty a zkoušel i jejich kousky. Prý si k tomu i šil trikoty. Jednou si ušil zelený a zkoušel jakési akrobatické kousky hadího muže. I zapletl si tak nohy, že se nemohl vyprostit, začal volat o pomoc. Přiběhla služka, která pak zpustila povyk, že pána sežrala ohromná zelená žába ;-) Nakonec ho sousedé rozmotali, ale domu se jinak neřeklo, než U zelené žáby.

Bohužel jsem tam nikdy nebyla :-( (na slavnou vinárensku dobu jsem ještě asi moc mladá), jenom kolem procházela.

Co asi dojednával lékař Jesénius s katem Mydlářem? Dodání těl k tehdy nelegální pitvě? Konzultoval s ním anatomii?

0 0
možnosti
Foto

Dík za pověst, Lucie! No a Mydlář s Jeseniem určitě anatomii probirali taky, údajně přece spolu udělali pokus na popraveném. Zvedli tělo a vrátili na něj uťatou hlavu a mrtvola ještě udělala krok! A taky prý Mydlář věděl, že Jeseninia popraví, protože když k němu jednou přišel domů, pohnul se na stěně popravčí meč...8-o

0 0
možnosti
Foto

No jo, v Praze je blaze, to nám olomoučákům na studiích musel stačit Bristol / tehdy Plzeňské pivo / a Bristolská jehla /specialita podniku, což byl takový špíz pro chudé /.

Pak ještě pečené tvarůžky - ty dělala jedna hospoda blízko chrámu sv. Michala - a to tak asi všechno.

Z Tvého článku na mě dýchl ten bezvadný čas studií, kdy všechno bylo tak nějak snažší.

Měj se fajn a díky za článek....

0 0
možnosti
Foto

Diky Tomáši za vzpomínku a krásný den do Ostravy!:-)

0 0
možnosti
Foto

Šárko, díky za hezký blog...zase za připomenutí takové ,,marginálie,, že kat byl sice vážený-(pokrytecká složitost), ale v hospodě sedával sám... ostatně je o tomto muži moc pěkná knížka. Hezký týden:-)R^ drobnost... nezklamete - Jsme tak zvyklí na ten Váš ženský ,, rod,,.. tak víte sama nejlíp ...aspoň ta žába.;-D mrzí mi, že jsem tam nebyla.

0 0
možnosti
Foto

Tak na to jste moc mladá, Radko! :-) A jinak moc dík. Svátkovy Paměti kata Mydláře byly mou dětskou biblí. Četla jsem je furt dokola...:-)

0 0
možnosti

Tedy Šárko, dnes jste mi udělala ale radost! Jsem ráda, že jste potvrdila moji vzpomínku na nejlepší tatarák, a samože i žernosecké. Nedávno jsem na tu vinárnu vzpomínala. On ten tatarák byl fenomenální i tím, že když se smíchaly všechny ingredience, kterými byl na talíře obklopen - byl tip ťop. Nic dalšího nepotřeboval. A nikdy to nebylo jinak. Nesměli tam dělat teplé jídlo, hlavně ne hranolky, a tak tam bylo i dobré ovzduší:-)

Chodila jsem za kamarádkou, která dělala v Maislovce u Rudolfa, a pak jsme šly k Žábě;-D To byly časy!!!

Díky moc za tento milý blogR^

0 0
možnosti
Foto

Není zač! Možná jsme se někdy U žáby viděly! :-)

1 0
možnosti
RE

Vrchnost Astrologické společnosti ČR svolávala neformální slezinu do pivovaru ,,U tří růží" v Husově ulici. Pivo tam stálo 56Kč a já frflal, proč choděj do tak drahý putyky. Oni říkali, že to má zvláštní atmosféru, neboť tam kdysi stála jen dřevěná bouda, kde točili pivo. Karel IV prý jel jednou náhodou kolem a viděl bavící se lidi, hned zastavil a dal si jedno....To mu tak zachutnalo, že jim okamžitě udělil glejt ,,právo várečné", což je ztvárněno na stěně hospody. Dal jsem si hned tři kusy a skutečně se mi tam začalo líbit. Jenže oni příští slezinu už svolali do nějakýho jazzovýho Ungeltu:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )