Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuji za exkurz do další zajímavé části historie... , vaše blogy si vyzobávám jako bonbonky. Pocházím z Heřmanova Městce, kde mělo židovské osídlení několikasetletou tradici, kterou přervala až 2.sv.v. Ještě v 19.století se ghetto uzavíralo na noc řetězy. Ale když získali v 19.století Židé jistá práva, velmi brzo se vyšvihli vzhůru. Bohužel po demolici uliček a domků bývalé živovské čtvrti v 80.letech zůstaly jen (naštěstí po r. 1989 zachráněné a krásně opravené) synagoga a hřbitov a pár budov. Škoda, mohla z toho dnes být krásná čtvrť.

0 0
možnosti
Foto

To je úžasný, díky, že jste mi to napsala. Jste z místa mému srdci moc drahému, jelikož moje babička byla ze Svinčan a já tohle o Heřmaňáku vůbec nevěděla! Moc zdravím, Veroniko! A děkuju, že mě čtete!

0 0
možnosti
Foto

Krásně napsáno, svoboda by měla být pro všechna etnika, náhled do historie nám to jasně připomíná! R^

0 0
možnosti
Foto

R^Šárko, jsi opravdu dobrá. Díky za zajímavé informace.:-)

0 0
možnosti
Foto

Ale no tak...:-) Mohlo by to být i lepší ;-)...Přesto díky, Lído !

0 0
možnosti

Snad by bylo vhodné zmínit i říši Chazarů (Někdy se píš Hazarů). Prý se tam Benátčané inspirovali.Tato říše, jako jedna z mála, převzala za státní náboženství judaimus, tedy židovské. A měli problém, co s křesťany. Tak to řešili - ghetem. Více lze vyhledat na internetu.

0 2
možnosti
Foto

Pane Jílku máte plus.

0 0
možnosti
Foto

ahoj Šárko, díky za článek. Židovská čtvrť v Benátkách je jedním z klidných míst a to i v maximu turistického šílenství.

R^

1 0
možnosti
Foto

Budu se muset zajet podívat. Díky za návštěvu, Tome!

0 0
možnosti
Foto

Krásný článek, ŠárkoR^R^

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě, je to pro mne pocta! Díky!

0 0
možnosti
Foto

Jdu na to a děkuji.:-)

0 0
možnosti
Foto

Prosím mohu to sdílet na facooboku na stránce Historie Židů v Čechách ?R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě, je to pro mne pocty, díky! (možná to přijde víkrát - nedaří se mi odeslat)

0 0
možnosti
Foto

Śárko, pro mne velice cenné, z mnoha důvodů. V Benátkách naposled naše kroky vedly do ghetta... to místo a počet lidí na něj, co zmiňuješ, je k nevíře. Mnozí vnímají to 20. století - je to dobře,když vnímají, ale v dějinách tohoto národa je tolik přehrozného putování, kde jim budou naklonění...kdy je vyženou..;-(

moc Tě, Šárko, zdravím a díky:-)

0 0
možnosti
Foto

Radko, dík za reakci. Já bohužel v Benátkách nikdy nebyla. Ale Toledo mě chytlo za srdce. Město, kde Maurové, Židé a křesťané žili a tvořili společně, dokud je nerozeštvali katolíci... Rozděl a opanuj... Toledo je neopakovatelné. Zvenku (ten pohled na ně zdálky) i zevnitř. Mám k sefardským Židům specifický vztah, protože moje kmotra byla jednou z nich! Narodila se na Moravě a za války bojovala v Anglii. Tátova učitelka španělštiny a kamarádka...

1 0
možnosti

Je to stejně zajímavý pohled na žlutou barvu v různých kulturách.

V křesťanské Evropě je barvou hanby, ovšem v Číně může nosit žluté roucho pouze císař!

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS