Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak si vyberte jestli v Nymburce, nebo v Nymburku. Nadpis tak a v článku jinak.

0 0
možnosti
Foto

Vám asi nedošlo, že ten nadpis je fór...;-)

1 0
možnosti
Foto

Dodatek z jazykové příručky - kdyby vás to dál trápilo, jazykozpytče bez smyslu pro humor :-) : U cizích jmen dnes až na zmíněné výjimky výrazně převažuje koncovka -u, mimo jiné i proto, že její užití není doprovázeno měkčením předchozí souhlásky (Hamburk – 6. p. Hamburku). Tyto hláskové alternace do velké míry ovlivňují ústup koncovky -e i u některých českých názvů (Zábřeh, Nymburk, Mělník – 6. p. Zábřeze i Zábřehu, Nymburce i Nymburku, Mělníce i Mělníku). ;-)

0 0
možnosti
Foto

Ne to mě opravdu nedošlo, ale já v Nymburce tři roky žil a nikdy jsem tam neslyšel, že by někdo řekl v Nymburku. To je celý. Nic jinýho za tím nehledejte.

0 0
možnosti
Foto

Jo a o můj smysl pro humor nemusíte mít obavu.

0 0
možnosti
Foto

Přesně v tom to je. Proto jsem ten titulek zvolila takhle a v textu měla tvar běžnější. Kdo v Nymburce nežil, by se asi divil,, jak skloňuju. Bohužel se prý už "v Nymburce" považuje za zastaralé... A pokud jsem se vás dotkla, omlouvám se, to jsem nechtěla. Jen jsem znova zažertovala - proto tam byl ten smajlík....;-)

0 0
možnosti
Foto

Nijak jste se mě nedotkla, jen mám zažitý ten místní název. Podíval jsem se na stránky Městského úřadu Nyburk a tam se to skloňuje jak jsem zvyklý.

Je ovšem pravda, že je to snad jediné město, které se takto skloňuje. U všech ostatních jsem také zvyklý na koncovku u.:-)

0 0
možnosti
Foto

Ba ne, ještě je to tak u: Zábřeh a Mělník – 6. p. Zábřeze i Zábřehu, Mělníce i Mělníku. Viz nahoře jazyková příručka. :-)

A já osobně např. říkám něco podobného v případě města Chrudim. Po východočesku to mám po babičce - "do Chrudimě " i "z Chrudimě". Ne "z Chrudimi". Lidé se dost diví.  Přeju hezké velikonoční pondělí! :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )