Diskuse

Portrét dámy

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Krutosti vládly světu vždy. Dříve oslepovali a kastrovali, v moderní době házeli do Orlíku. Ach jo. Jinak velmi zajímavé povídání, děkuji! Můj táta se jmenoval Béla a když se oženil s mou maminkou a přišel do České části republiky, dostal jméno Vojtěch. Prý to je překlad Bély. A protože se na Slovensku jmenoval Janisz, tady ho hodná úřednice nechtěla připravit o písmenko, a tak jsme se jmenovali Janiššovi. :-)))

0 0
možnosti
Foto

Tak to Vám to pěkně zmotali...:-) Proč tatínkovi nezůstal Béla? Dost pochybuji, že by šlo o maďarského Vojtěcha, jelikož ani Adalbert není překlad. Jen druhé křestní jméno sv. Vojtěcha.... Moje máma se narodila v Čaně u Košic a dostala jméno Věra - prarodiče byli Češi. Křestní list ale měla maďarský a tam z ní udělali Veroniku! :-) Takže nakonec všechno možný.... ;-D

0 0
možnosti
MP

Marie Srbská zřejmě byla vlivná dáma. Spolu se svým synem Konrádem Otou II založila v r. 1190 v Louce u Zn. (dnes součást Zn) premonstrátský klášter.Bohatě ho obdarovali (jak je psáno v zakládací listině). Kostel byl mnohokrát přebudován, zachovala se jen část, tzv. krypta. Dodnes se na svátek sv. Václava v bazilice koná mše za zakladatele (což byla jedna z povinností uložená klášteru přímo donátory), za dobrodince kostela a farníky.

0 0
možnosti
Foto

Moc dík za doplnění! :-)

0 0
možnosti

Umíte vyvolávat pěkně vzpomínky, jednou jsem tam byla. Pěkný víkend přeji.R^

0 0
možnosti
Foto

Tak to jsem ráda, že se to povedlo...:-) Taky přeju krásný víkend, Dano! :-)

0 0
možnosti

Šárko, opět skvělý, poučný článek!R^ Ve Znojmě je hlavně potřeba dodržet pořadí. Nejprve zhlédnout historii, a teprve potom do sklepa:-)

0 0
možnosti
Foto

Tak tak, Marie! :-) Diky za návštěvu!;-D

1 0
možnosti
JH

Šárko, neuvidíme, už jsem se adminům omlouval.

0 0
možnosti
Foto

Škoda, Josefe... Moc zdravím!

0 0
možnosti
JH

Jste čtivá vypravěčka.R^

1 0
možnosti
Foto

A vy, Josefe, můj věrný čtenář! :-) Uvidíme se zítra? ;-)

0 0
možnosti
Foto

R^ skoro spřízněné časem... včera jsem se brouzdala chodbami stříbrské štoly Prokop, která je fakt báječným výletem, a ten důl se svými počátky váže k |Soběslavovi...:-) za krásný blog děkuju, Šárko:-)

0 0
možnosti
Foto

Já taky, Radko a už se na tebe moc teším! :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Hezký, Šárko. Zase jsem o něco chytřejší (aspoň na chvíli, než zafunguje stařecká demence:-))

0 0
možnosti
Foto

Díky moc, Lído. Ale zas tak hrozný to určitě není...:-);-) Doufám, že se zítra uvidíme!!!!

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )