Šárka Bayerová VIP

Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )

Šárka Bayerová

Cukroví, které vám pomůže přežít vánoce

Máme před sebou psychicky náročné období. A já objevila néco, co nás všechny hodí do klidu. Recept provéřený staletími, který fakt funguje...

16.12.2016 v 15:16 | Karma: 29,68 | Přečteno: 1450x | Diskuse| Společnost

Šárka Bayerová

Jak se vařilo ... ve středověku II

Včera jsem servírovala šalše. Dnes by to chtělo něco k nim. Nabízím čtyři sta let starý recept, který má jednu velkou výhodu. Celý oběd bude jedním vrzem. Nutný je ale velký hrnec, nejlépe skoroprádelní. A taky trpělivost. Ve středověku měly kuchařky prostě víc času ... Ale výsledek se rovná skvostu!

28.1.2014 v 8:45 | Karma: 16,78 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní

Šárka Bayerová

Jak se vařilo ... ve středověku

Jsem postižená. Nejen, že ulítávám na svatých a historii, ale taky na vaření. Mnohdy až tak extravagantním, že jsem postrachem. Kuchyňský adrenalin je u nás častý. Ale u přátel jsem se proslavila. Říkají, že se u nás nikdy chuťově nenudí. Jó, jak říká klasik, když se nepochválím sama, nikdo to za mě neudělá ...

27.1.2014 v 8:45 | Karma: 24,14 | Přečteno: 3514x | Diskuse| Ostatní

Šárka Bayerová

České šílenství zvané vánoční cukroví

Už to na mne zase jde. Jak se blíží Mikuláš, mám pocit, že je na čase začít. Upozorňuji chlapy, kteří teď znechuceně od textu odvracejí zrak a sahají po myši, že tohle píšu i pro ně. Abyste konečně pochopili naši neklidnou tvůrčí duši aspoň jednou do roka. A nakonec jste to hlavně vy, naši muži, kteří nám cukroví odebíráte z plechu ještě horké a o vánocích do vás naše výtvory padají jak Němci do krytu. Jako odměnu na závěr slibuji recept na jeden ze svých majstrštyků, bez kterého už poté nebudete moct žít! Ani vy, moje drahé ženské kolegyně...

28.11.2013 v 8:45 | Karma: 36,17 | Přečteno: 7127x | Diskuse| Ostatní

Šárka Bayerová

Víkend s mangoldem

Měla jsem zcela jiné plány. Čerti mne v sobotu ráno nesli do tržnice! Toužila jsem po své oblíbené japonské listové zelenině, ale zrovna nebyla.

19.8.2013 v 11:15 | Karma: 15,08 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ostatní

Šárka Bayerová

Nakoukání do židovské kuchyně

Je jedinečná. Nejlepší ze všech kuchyní, které znám. Velmi rozmanitá, záleží na tom, kterým směrem se budete chtít vydat. Zůstaneme v Evropě nebo je libo Orient? Indie, Turecko či třeba Persie? Nebo raději do Afriky? Do Maroka, Tuniska či Egypta? Všude žili Židé nebo odněkud přišli. A přinesli si sebou zvyky své kuchyně, kterou přizpůsobili místu pobytu. A vždy skvěle využili místních produktů a koření.

8.7.2013 v 14:30 | Karma: 21,58 | Přečteno: 1591x | Diskuse| Ostatní

Šárka Bayerová

Óda na koriandr

Kde není poptávka, nebývá ani nabídka. Proto jsou již několik let některé mé dny poznamenány honbou za svazkem koriandrové natě.

5.4.2013 v 13:20 | Karma: 22,61 | Přečteno: 3987x | Diskuse| Ostatní