Já anebo pes?

Naše Frida nás má na povel.  Vzdorujeme se střídavými úspěchy. Její nadřazenost je znát už z následujícího pozorování.

Mokrouš domácí

Sednu si vedle ní, ruku si položím na gauč. Okamžitě mi na ní přistane její packa. Otočím se a čtu z její  čumákotváře  ZDE VELITELSKÉ STANOVIŠTĚ! Vytáhnu končetinu zpod její tlapy a ihned ji zase přikryju svou rukou.  Díváme se vzájemně do očí.  Obě panovačně.  Okamžitě následuje v rychlém sledu   packa-ruka-packa-ruka. Poté obvykle končíme laškovným řeckořímským zápasem, abychom si ani jedna nebyly jisté svou možnou výhrou.

Fridina předchůdkyně Širín, která nás předčasně opustila ve svých pěti letech, se mi pravidelně za svítání našroubovala  do postele a s mohutným vzdechem mi vložila tlapu do dlaně. A obě jsme spaly ruku v ruce dál. I doufala jsem, že Frida naváže. Houby. Ani pac podávat nechce. A myslí si, že je všechno jen její. Packy, obojek, aportovací klacky, klíšťata, nic nechce dát. Jedině košíku se vzdá dobrovolně.

Ale zase si s ní víc pokecám. Ať mi nikdo nepovídá, že pes nerozumí celým větám.  Nebo máme doma génia?

Naše rodinná smečka má na chalupě striktně vymezená válecí teritoria.  Frida mi neustále zabírá to moje. Při dobré vůli bychom se tam vešly obě, ale jezevčík si vždycky umí lehnout tak, aby byl dvojnásobně dlouhý. Takže doprostřed a ještě napříč. Při pokusech o její vystěhování povelem/hlasem mocným/prošením či při sebevražedném rozhodnutí jen tak si trochu přilehnout, reaguje naše psice buď vrčením a ksichtem vlkodlaka nebo předstíráním absolutní mrtvoly. Otevře maximálně jedno oko (TRHNI SI!).

K vystrnadění vede pouze celá  věta,  která zní :  No tak já si teda půjdu lehnout ke svý Ivance (blbý, dlouhý, ale zabírá to).  V té chvíli se otevře i druhé oko do výrazu SAKRA PRÁCE  a  Fridule kosmickou rychlostí opouští můj gauč a plavným skokem přistane u ségry Ivany, kterou od prvopočátku považuje za svůj výlučný majetek.

O víkendu s námi Frida prožila povodně, které ji dost otrávily. Poté, co v sobotu pláchla a vrátila se po dvou hodinách o dvě čísla menší a převlečená za ondatru, byla pod přísným dohledem. Přesto se jí povedlo nás dostat. Co se ten pes tak blbě tváří?  otázala jsem se, když se Frida s nadutou hubou usadila na svém polštáři. Chvíli jsem myslela, že bude zvracet.  Při jakémkoliv pokusu o kontakt uhýbala hlavou, loupala po nás očima a temně mručela.  Najednou jsem si všimla, že jí z tlamy něco visí. Ocásek!  Přinesla si z venku myš a jelikož má s námi tu špatnou zkušenost, že jí pokaždé všechno čmajznem, nasadila výraz  HLAVNĚ NENÁPADNĚ.  Zcepenělého hlodavce se mi podařilo úspěšně vyměnit za žraločí chrupavku.

Tentokrát jsem zvítězila. Ale co příště?

 

 

 

 

Autor: Šárka Bayerová | čtvrtek 6.6.2013 12:00 | karma článku: 28,00 | přečteno: 1837x
  • Další články autora

Šárka Bayerová

O šikovné milence Toničce

8.3.2020 v 11:35 | Karma: 22,71

Šárka Bayerová

První oficiální milenka

6.3.2020 v 21:09 | Karma: 22,56

Šárka Bayerová

Svatá princezna (dokončení)

24.1.2020 v 12:26 | Karma: 28,13

Šárka Bayerová

Svatá princezna (2. část)

23.1.2020 v 9:45 | Karma: 21,72

Šárka Bayerová

Svatá princezna (1. část)

22.1.2020 v 9:52 | Karma: 28,66

Šárka Bayerová

Tak si tak říkám...

13.1.2020 v 9:04 | Karma: 17,97

Šárka Bayerová

Jak jsem nevyhořela

27.4.2019 v 11:09 | Karma: 22,13

Šárka Bayerová

Fronta na Alžbětu

18.11.2018 v 11:03 | Karma: 16,66

Šárka Bayerová

Kritika České televize?

11.11.2018 v 11:10 | Karma: 30,22

Šárka Bayerová

Ostrava!!!

31.10.2018 v 10:53 | Karma: 26,56

Šárka Bayerová

Stoletá vzpomínka

25.10.2018 v 12:54 | Karma: 29,54
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )