O mé rodině a jiné květeně

Šárka Bayerová

Když ještě Barnevernetu nebylo...

Mohly se dít věci... Rodiče si mohli dělat s dítětem co chtěli a nemuseli se obávat, že potomek jim bude zabaven.

17.5.2018 v 23:09 | Karma článku: 34.68 | Přečteno: 1456 | Diskuse

Šárka Bayerová

Volím_plodnici

Už několik let. Každý rok aspoň jednou. Na smažení. Houby už konečně rostou, tak volím_tradici. Rodinné trénování žlučníků.

24.9.2013 v 13:45 | Karma článku: 14.51 | Přečteno: 731 | Diskuse

Šárka Bayerová

Houby, houby, houby

Pořád moc nerostou. Nějak dlouho to trvá. Už před vlnou veder jsem podnikla řadu výzkumných výprav. Taky většinou neúspěšných. Při jedné z nich jsem přesto narazila na jakéhosi osamělého posledního Mohykána. Dokonale maskovaného. Byl tak sličný a dokonce nečervivý, že jsem jeho fotku musela dát aspoň do perexu.

13.8.2013 v 12:30 | Karma článku: 17.91 | Přečteno: 1160 | Diskuse

Šárka Bayerová

Jak pojmenovat zahradu

Mám úchylku. Dávám kytkám jména nebo aspoň svérázné názvy. Nejen pokojovým, ale i na chalupě. Nevím, kdo tenhle úlet odstartoval. Možná táta, který všem kytkám říkal klomprdelka jarní, jelikož nebyl schopen si zapamatovat jakýkoliv botanický název. Ani s vizuálním rozpoznáváním na tom otec nebyl nejlépe. Kdysi v mládí proslul tím, že na jakési brigádě vytrvale rval z pole heřmánek a opečovával plevel. Od práce ho raději vyhodili, tak alespoň chodil mezi řádky a vyprávěl brigádníkům vtipy. Máma ho od té doby celý život podezřívala, že svůj rostlinný handicap pouze předstírá, aby se mohl ulejvat.

16.7.2013 v 12:15 | Karma článku: 13.50 | Přečteno: 600 | Diskuse

Šárka Bayerová

Travička zelená NENÍ moje potěšení

Tráva je kráva! PROČ ZASE? Ptám se vždycky jako debil, když ta bestie doroste po každém posekání rychlostí metelesku blesku.

29.5.2013 v 11:00 | Karma článku: 17.55 | Přečteno: 873 | Diskuse

Šárka Bayerová

Už odkvetly akáty. Je po létě.

Nešířím poplašnou zprávu. Výše uvedený povzdech je legendární konstatování naší babičky. Slýchali jsme ho každý rok a smáli jsme se jeho absurditě.

27.5.2013 v 12:00 | Karma článku: 17.68 | Přečteno: 695 | Diskuse

Šárka Bayerová

Václava mám nejradši

tomu žádnej nestačí, Václava mám nejradši, protože je kus! Snad už jen pamětníci si vzpomenou na tento velký hit skupiny Saze. Text mi vyskočil z mozku okamžitě po rozhodnutí pokřtít nový orchidejový přírůstek Václav.

6.5.2013 v 11:00 | Karma článku: 16.37 | Přečteno: 1731 | Diskuse

Šárka Bayerová

Nezalévejte Klotyldu! Je obézní!

Ozbrojená neutralita mezi mnou a mými orchidejemi vrcholí a z jejich strany pomalu přechází do útoku. Holky se buď rozhodly utlouct mne argumenty nebo jen tak podlehly všeobecnému jarnímu bujení.

26.4.2013 v 12:50 | Karma článku: 13.84 | Přečteno: 588 | Diskuse

Šárka Bayerová

Hřbitovní kvítí

Oblíbené rčení mojí mámy bylo, že se ohřeje až v krematoriu a vyspí až na Olšanech. U nás totiž hřbitovy nikdy nebyly strašidlem, ale místem pravidelných vlastivědných vycházek. Byly hlavně tátovou vášní a já ji po něm zdědila. Nikde si nevyčistím hlavu lépe.

11.4.2013 v 11:05 | Karma článku: 18.94 | Přečteno: 1023 | Diskuse

Šárka Bayerová

Zoufalá zpráva o stavu mých orchidejí

Už mám další. Mini phalenopsis Fatmu. Nejsem pod vlivem hidžábu české učitelky, jsem jen nepoučitelná. O Velikonocích jsem jí neodolala během návštěvy skleníku Fata Morgana. Tak proto.

4.4.2013 v 16:40 | Karma článku: 14.55 | Přečteno: 782 | Diskuse

Šárka Bayerová

Potvory zákeřný

Orchidej kam se podíváš. V oknech, na stolech sekretářek, u zubaře, u veterináře. I já podlehla. Nyní mám tři.

25.3.2013 v 10:50 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Šárka Bayerová

Příbuzenský propletenec na vlastní kůži

Moji rodiče se seznámili počátkem druhé světové války v Klubu českých turistů. Jak říkával strýc Honza, tehdy ani nebyly třeba seznamky. Byl Klub českých turistů.

28.2.2013 v 17:53 | Karma článku: 28.05 | Přečteno: 1508 | Diskuse