Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i48l63a65n 84B64í15l16e43k 5874479741

V tom roce 1419 šlo asi opravdu o nevěru, Petr Čornej dokonce uvádí i jméno - šlo o rytíře Johanna Wallenrotha; Barbora i s Alžbětou byly vypovězeny do Varadína. No ale divit se Zikmund moc nemohl - doma nebyl šest let:-)

0/0
15.9.2015 8:03
Foto

Š29á15r71k58a 14B75a23y89e83r89o80v49á 2569402869771

Dík za doplněni! :-)

0/0
15.9.2015 9:59
Foto

J51a90r13o12m36í51r 59P60e65t82ř50í29k 6664681979278

Já jen opravím, že otcem Sulejmana nádherného byl Selim I.

Bajezid byl děd Sulejmana nádherného, ale nebyl to Bajezid I., ale Bajezid II.

Ještě zajímavost, že jeden ze synů sultána Sulejmana nádherného se též jmenoval Bajezid, ale toho dal Sulejman nádherný popravit za to, že se pustil do boje o trůn se svým bratrem Selimem II. Dal popravit i jeho tuším 5 synů (svých vnuků), z nichž nejmladšímu byly 2 roky.

Kromě toho dal Sulejman popravit i svého nejstaršího syna a následníka trůnu Mustafu za připravované povstání. Byl si moc dobře vědomý, jak jeho otec Selim I. svrhl z trůnu svého otce Bajezida II. a později jej dal zabít.

0/0
14.9.2015 19:37
Foto

Š84á62r60k27a 40B80a49y13e95r73o84v93á 2679232189531

Díky moc za objev mého omylu. Přeskočila jsem generaci...:-/

0/0
14.9.2015 21:41
Foto

Š76á37r64k51a 84B45a48y77e54r20o91v30á 2359932329251

Díky za upozornění. Vloudila se velká chyba. Přeskočila jsem skoro celé století jen proto, že Bayezid I. měl taky syna Suleymanana. S omluvou omyl vypouštim...

0/0
14.9.2015 21:53
Foto

J90a62r63o93m79í69r 47P69e51t98ř16í61k 6654651929528

V pohodě, Vaše články rád čtu. Umíte velice poutavě líčit historii.

0/0
14.9.2015 22:49
Foto

Š74á95r51k39a 13B56a41y49e24r82o72v29á 2879282779121

To sice jo, ale takové přehmaty by se mi stávat neměly. Zkrat při psaní a útlum mozku...:-)  moc díky za pochopení a hlavně za čtenářskou věrnost! :-)

0/0
14.9.2015 23:49

L51i69b12o14r 59D24a73n17ě89k 4937981853

děkuji za příjemné čtení. už jsem si Vás dal do oblíbených a přečtu si Vaše články zpětně. Dějiny mě bavili už na škole, ale poslední dobou, co jsem se zaposlouchal do prvních 100 dílů "Toulky Českou minulostí" se zajímám mnohem víc, už třeba kvůli tomu množství nepřesností co se člověk učí na škole.

0/0
14.9.2015 12:30
Foto

Š38á85r21k88a 26B49a54y39e52r92o21v44á 2319232799951

A já zase děkuju Vám za přízeň...:-)

0/0
14.9.2015 13:23

L96u27c81i32e 31M14a20c95h62a88r91t60o31v43á 6496183564550

Milá Šárko,

je to zajímavé čtení.

Co mne nejvíce zaujalo, bylo to, kolik společného měli tito dva bratři:

Jak Václav IV, tak Zikmund, byly asi dost na ženský :-) a zábavy

- jejich první manželky tragicky zahynuly

- jejich druhé manželky byly krasavice

- --- a taky se velice rády montovaly do politiky :-)

Barbora Celská byla opět výjimečná, emancipovaná žena ve středověku (stejně jako Eliška Rejčka z minulého článku).

Děkuji

0/0
14.9.2015 11:19
Foto

Š20á37r70k82a 12B48a72y47e59r57o57v67á 2819452449761

A já taky děkuji! Za skvělé kombinační postřehy! :-)

0/0
14.9.2015 12:22
Foto

Š20á71r22k75a 63B34a75y25e36r37o56v93á 2189182539131

Díky taky, Dášo!:-)

0/0
14.9.2015 12:23

D87á75š13a 51S35t23á24r42k59o82v54á 5611480948

super. Děkuju za další, poutavě napsané, informace, Šárko:-)R^

+1/0
14.9.2015 11:09

D16a56v26i53d 33N76e95j79e90d85l60ý 9542565749902

Opět zajímavě napsaný jeden díl naší historie  , Díky - čteme vaše blogy celá rodina a líbí R^

0/0
14.9.2015 10:25
Foto

Š78á39r50k13a 53B78a16y42e91r51o95v57á 2789262809791

Moc děkuju, že mi děláte radost! :-)

0/0
14.9.2015 10:40
Foto

K23a76r41e31l 10B77o63h83á75č16e18k 1831267906794

Modelka?:) nebyl by...kontakt? ;)

0/0
14.9.2015 9:36
Foto

Š65á49r50k79a 52B13a57y93e25r98o24v33á 2129362299261

Byla zřejmě blondýna, Karle...:-)

+1/0
14.9.2015 9:37

M62a19g15d46a 77J25o53g90h10e75e66o36v47á 7708313259106

Tušila jsem to. Karel mívá také kožešinovou čepici (kapuci)... tak ten kontakt, Šárko, někde sežeňte... Jinak moc pěkný článek, díky. R^:-)

+2/0
14.9.2015 10:50
Foto

K70a39r17e37l 46B38o76h64á82č25e31k 1851537616564

Pleš při mínus deseti začíná namrzat, no :)

0/0
14.9.2015 11:01
Foto

Š56á89r54k74a 20B53a11y50e94r59o78v76á 2459302569531

Karle, a co model? Zikmund byl přece sličný zrzek! ;-D

0/0
14.9.2015 13:25
Foto

Š76á97r32k40a 96B21a87y26e80r38o81v94á 2989312159561

Díky, Magdo :-)

0/0
14.9.2015 15:53

J24a19r79d56a 25C56h14o56v69a88n22e77c 6661615403439

Zikmund nebyl Lucemburk s příměsí slovanské krve, ale Slovan jak poleno s malou příměsí lucemburské krve po dědečkovi. Jednom dědečkovi. Všichni ostatní jeho prarodiče byli západní Slované.

0/0
14.9.2015 9:19

J35i70ř53í 86K30i31n59d45l 2118387923807

Zikmund byl Lucemburk s příměsí slovanské krve......:-)

0/0
14.9.2015 9:26
Foto

Š71á16r50k73a 53B32a62y36e50r98o38v29á 2929752709171

Ale byl Lucemburk. Měla jsem na mysli dynastickou příslušnost, nikoliv národnost!:-)

0/0
14.9.2015 9:30

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz