Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V tom roce 1419 šlo asi opravdu o nevěru, Petr Čornej dokonce uvádí i jméno - šlo o rytíře Johanna Wallenrotha; Barbora i s Alžbětou byly vypovězeny do Varadína. No ale divit se Zikmund moc nemohl - doma nebyl šest let:-)

0 0
možnosti
Foto

Já jen opravím, že otcem Sulejmana nádherného byl Selim I.

Bajezid byl děd Sulejmana nádherného, ale nebyl to Bajezid I., ale Bajezid II.

Ještě zajímavost, že jeden ze synů sultána Sulejmana nádherného se též jmenoval Bajezid, ale toho dal Sulejman nádherný popravit za to, že se pustil do boje o trůn se svým bratrem Selimem II. Dal popravit i jeho tuším 5 synů (svých vnuků), z nichž nejmladšímu byly 2 roky.

Kromě toho dal Sulejman popravit i svého nejstaršího syna a následníka trůnu Mustafu za připravované povstání. Byl si moc dobře vědomý, jak jeho otec Selim I. svrhl z trůnu svého otce Bajezida II. a později jej dal zabít.

0 0
možnosti
Foto

Díky moc za objev mého omylu. Přeskočila jsem generaci...:-/

0 0
možnosti

L23i11b29o85r 53D88a98n73ě29k

14. 9. 2015 12:30

děkuji za příjemné čtení. už jsem si Vás dal do oblíbených a přečtu si Vaše články zpětně. Dějiny mě bavili už na škole, ale poslední dobou, co jsem se zaposlouchal do prvních 100 dílů "Toulky Českou minulostí" se zajímám mnohem víc, už třeba kvůli tomu množství nepřesností co se člověk učí na škole.

0 0
možnosti
Foto

A já zase děkuju Vám za přízeň...:-)

0 0
možnosti

Milá Šárko,

je to zajímavé čtení.

Co mne nejvíce zaujalo, bylo to, kolik společného měli tito dva bratři:

Jak Václav IV, tak Zikmund, byly asi dost na ženský :-) a zábavy

- jejich první manželky tragicky zahynuly

- jejich druhé manželky byly krasavice

- --- a taky se velice rády montovaly do politiky :-)

Barbora Celská byla opět výjimečná, emancipovaná žena ve středověku (stejně jako Eliška Rejčka z minulého článku).

Děkuji

0 0
možnosti
Foto

A já taky děkuji! Za skvělé kombinační postřehy! :-)

0 0
možnosti

super. Děkuju za další, poutavě napsané, informace, Šárko:-)R^

1 0
možnosti

Opět zajímavě napsaný jeden díl naší historie  , Díky - čteme vaše blogy celá rodina a líbí R^

0 0
možnosti
Foto

Moc děkuju, že mi děláte radost! :-)

0 0
možnosti
Foto

Modelka?:) nebyl by...kontakt? ;)

0 0
možnosti
Foto

Byla zřejmě blondýna, Karle...:-)

1 0
možnosti

Zikmund nebyl Lucemburk s příměsí slovanské krve, ale Slovan jak poleno s malou příměsí lucemburské krve po dědečkovi. Jednom dědečkovi. Všichni ostatní jeho prarodiče byli západní Slované.

0 0
možnosti
Foto

Zikmund byl Lucemburk s příměsí slovanské krve......:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )