Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vždycky se těším na postgraduální studium Tvých článků.

A pak dělám chytrýho, co všechno vím.

R^

0 0
možnosti
Foto

:-) Tak to je fajn, že to klape! R^

0 0
možnosti
LM

Nedávno, tedy relativně nedávno, jsem měla na starosti kolegy z cizích krajů, kteří projevili zájem navštívit Židovské město. Musela jsem si hodně o mnoha objektech nastudovat, protože jsme si nebrali místního průvodce (vstupné + cizojazyčný průvodce je velice drahé, ve všední dny. Výdodné je nedělní vstupné, které je pro občany ČR pouhých 120 Kč).

Velice mne zaujalo, že Dušní ulice s kostelem sv. Ducha a Salvátora byla jakýmsi křesťanským klínem vraženým mezi dvě židovská vyznání - podle východního ritu kolem Staronové synagogy a podle západního ritu kolem Staré školy, která byla zbouraná během asanace a nahrazena nádhernou Španělskou synagogou.

Byla jsem z toho překvapena, sefardské Židy jsem vždy viděla jenom v Orientu a ne v Praze.

Budete pokračovat i s historií v našich zemích?

A mám od manžela náramek z "toledského " zlata, tedy spíše kočičího, turistického. Koupil mi ho v Barceloně na dovolené jako dárek, protože se mi líbil. A zase na to, že je to bižuterie, tak ho nosím pravidelně více jak 20 let a příliš nesešel. Nikdy jsem si to do souvislosti s židovskou španělskou populací nedávala dohromady.

0 0
možnosti
Foto

Ten náramek možná úplná bižuterie není. Rám náramku asi kočičí bude, ale vzory v černém podkladu (železe)budou určitě zlaté drátky. Mám také jeden takový.. :-) Jinak, sefardští Židé jsou spíš na jihu Evropy a v Anglii (odkud do Čech přišla rodina mojí kmotry) a v Holandsku. Přicházeli tam hlavně kvůli námořnímu obchodu (před i po vyhnání). Samozřejmě budu v "miniserii" pokračovat dál - budou i aškenázští Židé a hlavně onen středověký útlak... A Španělská synagoga? Naše pocta sefardským Židům a maurskému stylu.;-)

2 0
možnosti
Foto

Děkuji moc Josefe! Zdravím!:-)

0 0
možnosti
MR

jo ti Almohadi:-), asi si žili pohodlně, dodnes se ve španělštine polsštář řekne almohada.

Ale jinak se nic nemění, zvyk je železná košile, židy buď šikanovali, občas mordovali, a nebo z nich tahali prachy. To aby se řeklo že jsou to pacholci a skrblící.

1 0
možnosti
Foto

Šárko milá, ono to vypadá, že nečtu... ale já mám takový frmol...a chci ti říci... že to je pro mne všecko o tématu moc poučné a hodně nové, A pokud bys jukla na zdejší zprávy... mám k tobě prosbu ohledně jednoho studenta... Díky moc a pokračuj, je to úžasný čtení... R^:-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS