Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dík moc. Alžběto. I že jste vydržela až do konce!:-)

0 0
možnosti

Používám slovo "mešuge". Zní to trochu lépe než idiot :-)

Karlem IV. jsem se teď s dětmi hodně zabývala. K Židům se choval velice drsně, zejména těm v německých zemích. V Praze došlo k prvnímu pogromu až za Václava IV., to je to vraždění, kdy stěny Staronové synagogy byly pocákány krví.

Nedávno jsem viděla podle mne krásný film Agora. Znáte ho? A tam představitel židovské obce v Alexandrii v 4. století volá na patriarchu Kyrila, který Židy vyhání, Kde byste, vy křesťané byli bez nás Židů?

1 0
možnosti
Foto

Já dokonce používám i "chucpe". Mešuge je u nás v rodině běžné - myslím výraz!:-) Agoru jsem viděla dokonce dvakrát - skvělý film. Přesně té věty jsem si všimla. A víte o tom, že Hypatie byla zřejmě předobrazem pro legendu o sv. Kateřině? Vypadá to, že tenhle skutečný příběh využili křesťané a doslova ho převrátili na hlavu. Jde o seriózní historickou domněnku.

0 0
možnosti
Foto

Ahoj Šárko, je škoda, že Tvá série končí, je to vždy fajnové počtení a mnoho věcí jsem nevěděl.

K tomu jidiš. Třeba slovo "melouch" je z jidiš, nebo i oblíbený "hajzl".

Měj se fajn a díky za články.

0 0
možnosti
Foto

Ahoj Tomáši, moc dík za uznání. Už se zase dmu...;-) A taky dík za dodatek o jidiš. O "melouchu" jsem nevěděla!

0 0
možnosti
  • Počet článků 547
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1510x
Nenapravitelná optimistka s duší v rozletu. A věčná vypravěčka. Někdy je to se mnou mírně náročný ... :-) 

                            ( aladul333@gmail.com )