Diskuse

Velikonoce v Nymburce II. - detaily

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A za Nymburkem les Babín. Podle pověsti při obléhání Nymburka Žižkou, jedna bába z města prozradila za pytlík stříbrných , kde jsou vrátka v hradbách. Město padlo a Žižka, jakkoliv ho informace dovedla k dobytí města, roztavit stříbrné mince a nalil je bábě do krku a posléze ji dal vystřelit kanonem. Dopadla do lesa, zvaného nyní Babín. Poděbraďáci přezdívají Nymburk Svinibrod.:-)))

0 0
možnosti
Foto

:-) nemám ráda životní detailisty, když o nic nejde, ale ty jsi deatilista, který jest ku zbožněníR^krásné věci, Šárko, krásné detaily a pro mne opravdová laskomina na večer.

0 0
možnosti
Foto

Radko, diky. Udělalas mi radost! 5.5. máš u mne panáka! ;-D

0 0
možnosti

Dobrý den Šárko,

Prosím odpusťte mi následující glosy.

Jsem tak trochu proti své vůli vzdělaná (jak píše jeden slavný obyvatel Nymburka).

1. Obraz těhotné Panny Marie je kopií slavného zázračného obrazu z Karlova, dílo malíře Heinsche z počátku 18. století. Originál je momentálně u sv. Apolináře. Jedná se o obraz, který měl chránit těhotné ženy, popř. těhotenství zajistit. A mně zajímá, proč je porodnice v blízkosti vlivu tohoto obrazu? Že by náhoda?

2. Nymburk osídlili Holanďané. Určitě se jim tam líbilo, krajina byla známá - rovina a mrtvá ramena Labe.

A já se ptám, že by geny - ta záliba v kolech? (A sama musím přiznat, že vypadám jako osoba z Rembrandtova​ či Rubensova obrazu). Myslím, že každý, kdo má původ v Nymburce, má v sobě kapku holandské krve.

3. Roztomilé nutrie žijí v kolonii v Podolí, nechají se krmit z ruku. Jedná je tam rezavá až do oranžova.

0 0
možnosti
Foto

Ono taky záleží, jak se to podá. V Tvém stylu, Šárko, by bylo pěkně i na sídlišti Chánov.R^

0 0
možnosti
Foto

Diky moc, Tomáši, za uznání :-) ale ono je tam doopravdy krásně! ;-D

0 0
možnosti
Foto

Šárko, moc hezkýR^Ráda jsem se prošla místy, kde jsem nikdy nebyla;-)

0 0
možnosti
Foto

Jitko, dík za doprovod :-), ale budeš-li mit možnost, zajeď osobně! :-)

1 0
možnosti

Já nevím, Šárko, co na tom Nymburku pořád vidíš?:-))) Dyť tam vůbec nic nemají:-D :-D :-D

Pche...obyčejné gymnázium, pár secesních baráků, nějaké gotické sloupy...no, bóže:-))))

(jo, a ty nutrie jsou boží!)

Díky i za toto pokračování! Moc hezké!

Šárko, stihla jsi na Noe Tomáše?

Ani ve st, ani dnes nedodrželi tv program, a tak jsem to neviděla. To mě mrzí.

0 0
možnosti
Foto

Marie, já si taky říkala, co tam furt vidím a kde se vzalo tolik fotek...:-) A Tomáše jsem neviděla. Prošvihla jsem to i dnes... Snad se to objeví někde na netu....

0 0
možnosti

J10a49r52a 44R81a57n33k

21. 4. 2017 20:09

Sarko, je jedno z mladat albin? Nikdy jsem tak svetly kozisek nevidela:-):-)

0 0
možnosti
Foto

Albínů tam bylo dokonce víc. Kolonie údajně vznikla tak, že kdysi někomu utekl chovný pár a pak další a už to jelo. Jsou tam i stříbrné nutrie. A ta moje běloba na fotce byla nejhezčí... :-) Dik, Jaro, za návštěvu! Ráda jsem tě zas viděla....:-)

0 0
možnosti

D78a81v66i68d 89V87l58k

21. 4. 2017 19:57

Kdy bude zase nějaký zajímavý blog o historické osobnosti?? Prahnu po vědění ???

1 0
možnosti
Foto

Taky bude, Davide...:-) Už se chystá - díky za zájem! :-)

1 0
možnosti
Foto

R^Teda, to je paráda:-)

0 0
možnosti